Karty: Neověřené nebo duplicitní poplatky na bankovním výpise

Pokud na svém bankovním výpise uvidíte odečtený odmítnutý pokus o vklad kartou, jedná se pravděpodobně o poplatek za ověření účtovaný vaším vydavatelem karty.

Co je poplatek za ověření?

Jakmile provedete vklad, vydavatel vaší karty nejprve uplatní poplatek za ověření, čímž si zaručí, že máte dostatek prostředků na provedení transakce.

Tyto poplatky se mohou objevit u odmítnutých transakcí a schválených transakcí (v podobě duplicitně odečtené částky). Po schválení vkladu se částka odečte ze zůstatku vaší karty, ale na svém bankovním výpise můžete vidět ještě druhý odečet na stejnou částku. Tento druhý odečet se týká peněz původně daných stranou na poplatek za ověření. Tyto prostředky se automaticky uvolní během 10 pracovních dní a na výpise zbude pouze jeden odečet za jeden vklad.

V závislosti na vašem vydavateli karty se poplatky za ověření obvykle uvolní automaticky během 10 až 30 pracovních dní. Pokud vás zajímají přesné postupy při zadržování prostředků, kontaktujte prosím přímo vaši banku nebo vydavatele karty.

Co mám dělat, pokud chci obnovit své prostředky?

Jestliže se odečtená částka stále zobrazuje na vašem oficiálním výpise z karty i 10 pracovních dní po odmítnuté transakci:

  • zašlete nám snímek vaší obrazovky nebo fotografii vašeho výpisu z karty.
  • Zkontrolujte, že na výpise je vidět neověřený odečet a všechny transakce z daného dne až do současnosti.

Pokud se odečtená částka vztahuje k duplicitnímu poplatku za stejnou transakci a stále se zobrazuje na vašem bankovním výpise i 10 pracovních dní od data zúčtování původního poplatku:

  1. pak kontaktujte vydavatele své karty a nechte si potvrdit, zda je transakce vyřízena.
  2. V případě kladné odpovědi požadujte „Acquirer Reference Number (ARN)“ pro tuto transakci.
  3. Zašlete nám referenční číslo (ARN) společně s naskenovanou kopií nebo snímkem obrazovky vašeho bankovního výpisu. Na výpise musí být vidět všechny transakce od jednoho dne před původním poplatkem až do dnešního dne.

Jakmile tyto informace obdržíme, budeme moci pokračovat ve vyšetřování tohoto problému s naším zpracovatelem.

Pamatujte, že nemůžeme začít vyšetřování, dokud neuplyne 10 pracovních dní.

Pokud i nadále budete mít problém s vkladem prostřednictvím vaší karty, měli byste zkusit jinou platební metodu z možností dostupných v Pokladně.

Důležité:

Pokud váš bankovní účet zobrazuje celé číslo vaší karty, upravte obrázek a zakryjte údaje, než nám jej zašlete. Jinak váš dokument nebudeme moci zpracovat a budeme ho muset smazat. Příklad:

  • U čísel karet nahraďte hvězdičkami všechny znaky kromě prvních šesti a posledních čtyř čísel (např. 444444******4444).
  • U všech ostatních čísel nahraďte hvězdičkami všechny znaky kromě prvního a posledních čtyř (např. 7*****7777).
  • U čísel IBAN nahraďte hvězdičkami všechny znaky kromě prvních dvou písmen a posledních čtyř číslic (např. XX******************1234).

Zpětná vazba

Odpověděl tento článek na vaši otázku?

Související články v nápovědě